Siemens zaprezentował w poniedziałek, 4 listopada w Monachium pierwszy egzemplarz tramwaju Avenio. Stolica Bawarii jest pierwszym miastem, w którym będą jeździły pojazdy tej nowej generacji.
Monachium wybrało dostawcę ośmiu tramwajów pod koniec września 2012 r. Pierwszy tramwaj przyjechał do stolicy Bawarii przed kilkoma dniami, kolejne dotrą w najbliższych tygodniach. Data wprowadzenia do ruchu nie jest jeszcze znana – pojazdy czeka jeszcze proces certyfikacji. Dwa tramwaje będą testowane jednocześnie w Monachium oraz w Centrum Testowym i Walidacyjnym w Wegberg-Wildenrath.
Wartość zamówienia wynosi 29 mln euro. Niskopodłogowe ok. 37-metrowe jednokierunkowe tramwaje pomieszczą 216 pasażerów (przy czterech osobach na metr kwadratowy), w tym 69 na miejscach siedzących. Masa pustego pojazdu wynosi ok. 47 tony.
Od udzielenia zamówienia do momentu włączenia tramwajów do eksploatacji minie zaledwie 15 miesięcy. Krótki czas realizacji wynika z potrzeby szybkiego obsłużenia mocno rosnących potoków. – Mimo bardzo napiętego harmonogramu udało nam się wyprodukować Avenio w rekordowym czasie. Pojazd ten podkreśla naszą ambicję wysunięcia się na prowadzenie na niemieckich i europejskich rynkach. Chcemy znowu stać się dla miast partnerem we wszystkich sprawach dotyczących tramwajów – powiedziała Sandra Gott-Karlbauer, odpowiedzialna w Siemensie za dział transportu miejskiego. Siemens spodziewa się w najbliższych latach blisko 500 przetargów tramwajowych.
Tramwaje generacji Avenio opierają się na platformie Combino Plus, eksploatowanej w Lizbonie oraz Budapeszcie. Przed Monachium 40 tramwajów Avenio zamówiła też Haga. Dostawy przewidziane są na luty 2014 r. Dziewiętnaście pojazdów trafi też do Dohy, stolicy Kataru, w której Siemens buduje 11,5-km trasę tramwajową.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl